سمپاشی بیمارستان

با سمپاشی اصولی مراکز درمانی مانند سمپاشی بیمارستان ها باید محیطی ایمن و بهداشتی برای همه افراد از جمله مراجعین و کارکنان خود ایجاد کنند.

 سمپاشی دوره ایی در مراکز درمانی باعث کاهش چشمگیر حشرات و از بین رفتن آلودگی ناشی از آنها می شود.شرکت سمپاشی سلامت گستر مبین با مجوز وزارت بهداشت خدمات متمایزی در زمینه سمپاشی ارائه میدهد.

سمپاشی بیمارستان و درمانگاه و کلینیک، یکی از مسائل اساسی است که مدیریت مراکز مذکور بایستی به آن توجه داشته باشد. چرا که بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک ها جزو مکان های حساس بوده و نفوذ آفات و حشرات موذی از جمله موش، سوسک و غیره در مکان های مذکور، منجر به بروز معضلات جدی و خطرناک برای بیماران و کادر درمان خواهد شد.

در واقع سمپاشی بیمارستان و درمانگاه و کلینیک از آن جهت اهمیت دارد که افراد مراجعه کننده به این اماکن دارای سیستم ایمنی ضعیفی بوده و سریع بیمار می شوند. به همین خاطر در بسیاری از موارد تنها نظافت کافی نیست. در نتیجه برای ریشه کن نمودن آفات و آلودگی ها بایستی از شرکت سمپاشی مبین کمک گرفت.

البته برای سمپاشی حشرات و جانوران موذی در بیمارستان یک دوره کافی نبوده و بایستی به صورت دوره ای این کار را انجام داد. در ادامه به معرفی سمپاشی بیمارستان و درمانگاه و کلینیک و عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت.

خدمات سمپاشی بیمارستان و درمانگاه و کلینیک:

همانطور که عنوان کردیم، سمپاشی بیمارستان و درمانگاه و کلینیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که افراد مراجعه کننده اغلب بیمار بوده و بدن ضعیفی دارند.

بنابراین کلیه خدمات سمپاشی بیمارستان بایستی توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود تا اثرات جانبی کمتری ایجاد نمایند. در واقع انواع حشرات موذی مانند پشه، مگس، ساس، سوسک و جوندگان نظیر موش می توانند در این مراکز مشاهده شوند. از طرفی این جانوران موذی ناقل انواع بیماری ها هستند. از این رو بایستی سریعا اقدام به سمپاشی نمود.

خدمات سمپاشی در مراکز درمانی عبارت است از:

  • سمپاشی سوسک و حذف کامل حشرات دیگر همچون ساس،مورچه، موریانه، شپش
  •  نابودی جانوران موذی همچون مارمولک و موش

نحوه سمپاشی مراکز درمانی:

بیمارستان ها به علت دارا بودن شرایط ایده آل، محل مناسبی برای رشد و تکثیر جانوران موذی می باشند. از همین رو انجام سمپاشی دوره ای و رعایت نظافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به علاوه عوامل تعیین کننده ای در تعیین دوره سمپاشی بیمارستان و درمانگاه و کلینیک نقش دارند که از مهمترین آن ها می توان به فواصل سمپاشی، تراکم جانوران موذی، نوع حشرات و ویژگی های محیطی بیمارستان اشاره کرد. چنانچه حشرات در مراکز درمانی بسیار زیاد شده باشند، بایستی سمپاشی دوره ای انجام شود تا به طور کامل از بین بروند.

سمومی که در سمپاشی بیمارستان، درمانگاه و کلینیک استفاده می شود:

بایستی بدانید که حشرات عامل اصلی انتقال میکروب ها و بسیاری از عوامل بیماری زا هستند. در همین راستا در حال حاضر سموم گوناگونی به منظور از بین بردن حشرات و جانوران موذی وجود دارد، که انتخاب صحیح آنها در هنگام سمپاشی بیمارستان، درمانگاه و کلینیک علاوه بر سلامت افراد، به حفظ محیط زیست نیز کمک می نماید.

در واقع هر ساله تعدادی زیادی از افراد به علت انتخاب نامناسب سموم و زیاده روی در میزان آن در محیط های مختلف آسیب می بینند. از همین رو به منظور پیشگیری از این آسیب ها باید سموم را به دقت انتخاب و جوانب ایمنی را رعایت کنید که این کار توسط متخصصان شرکت سمپاشی مبین انجام می شود. چرا که افراد کارآزموده ما براساس نوع حشرات، سموم مناسب را ترکیب نموده و بدون آسیب رساندن به انسان، جانوران موذی را از بین می برند

نکات مهم در هنگام سمپاشی بیمارستان:

اهمیت ضدعفونی کردن و سمپاشی بیمارستان، درمانگاه و کلینیک بر کسی پوشیده نیست. چرا که بیمارستان ها مکانی هستند که باید به دور از هرگونه بیماری و آلودگی باشند. در هنگام سمپاشی این مراکز بایستی اقدامات خاصی انجام شود، تا فرآیند سمپاشی بدون آسیب رساندن به افراد حاضر صورت گیرد. به طور کلی نکات مهم در هنگام سمپاشی بیمارستان عبارتند از:

  • خارج نمودن تمامی غذاها و داروها از محل سمپاشی.
  •  همه کودکان، زنان باردار، میانسالان و بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، کلیوی، ریوی بایستی محل را ترک کنند.
  • تمیز نمودن محل به منظور جلوگیری از آلودگی مجدد.
  • انجام سمپاشی دوره ای برای نابود کردن حشرات و جانوران موذی.
  • تمیز کردن قسمت های مختلف بیمارستان برای پیشگیری از تجمع مجدد جانوران.
  • بازرسی کامل قسمت های گوناگون، مانند بخش نوزادان و از بین بردن حشرات و باقی مانده سموم.

مزایای سمپاشی در مراکز درمانی عبارتند از:

  1. حفظ سلامت و بهداشت
  2. کم شدن استرس بیماران
  3. حفظ سابقه مرکز درمانی

خدمات سمپاشی در مراکز درمانی باید با استفاده از سموم موثر و ایمن انجام شوند. تعداد بالای مراجعین و کارکنان در این مراکز نیازمند به برنامه‌ریزی دقیق تر و توجه به جزئیات بیشتر است. این خدمات به حفظ بهداشت و ایمنی مراجعین و کارکنان و بهبود کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده در مرکز درمانی کمک می‌کنند.