سمپاشی کارخانه

یکی از مسائل مهم در مدیریت بهداشتی و ایمنی محیطی (HSE) سمپاشی کارخانه می‌باشد

سمپاشی کارحانجات امری ضروری برای مقابله با انواع آفت ها محسوب می شود. در واقع حشرات و جانوران موذی بسیار فرصت طلب هستند و راهی را برای ورود به انبار پیدا کرده و شروع به تولید مثل می کنند. همچنین وجود حشرات، خزندگان و دیگر آفت ها علاوه بر آلوده نمودن محصولات تولیدی در کارنجات، موجب بیماری کارکنان شده و کیفیت محصولات تولیدی را کاهش می دهند.

 علاوه بر این، برخی از حشرات همچون موریانه ها دشمن اصلی کارتن ها به شمار می روند که با ایجاد سوراخ به تولیدات آسیب می زنند. با این تفاسیر برای جلوگیری از تکثیر هر چه بیشتر آنها بایستی اقدامات لازم جهت سمپاشی سوسک و حشرات در کارخانه ها انجام شود. به علاوه هزینه های سمپاشی در مقایسه با آسیب هایی که ممکن است این حشرات بزنند، بسیار ناچیز است. البته برای سمپاشی باید حتما از افراد با تجربه و متخصص شرکت سمپاشی سلامت گستر مبین کمک بگیرید.

خدمات سمپاشی کارخانه و کارگاه:

حشرات و جانوران موذی از طریق گوناگونی وارد کارخانه ها شده و پس از یافتن مکان مناسب به طور سریع زاد و ولد می کنند. در چنین حالتی، سمپاشی از بین بردن اولیه حشرات، به کاهش هزینه ها کمک می نماید. چرا که بررسی دقیق و به هنگام کارشناسان شرکت سمپاشی در جلوگیری از گسترش و رشد بیش از حد این حشرات بسیار موثر است.

 به طور کلی این خدمات عبارتند از:

  • بازدید اولیه کارشناس جهت شناسایی دقیق انواع حشرات، آفات و تعیین سموم مورد نیاز.
  • جستجو و مطالعه دقیق انواع حشرات و مخفیگاه آنها، به منظور از بین بردن دقیق و کامل.
  • انجام آزمایش حساسیت برای تعیین مقدار سم مصرفی و کنترل آفت.
  • کنترل نمودن مواد شیمیایی مانند سمپاشی، تغذیه و بسیاری از روش های دیگر بسته به نوع گونه حشرات.
  •  انجام سمپاشی دوره ای در صورت تشخیص کارشناس.

هزینه سمپاشی

قیمت سمپاشی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان هزینه دقیقی برای انجام آن بیان کرد. با این حال، مهمترین عامل در تعیین هزینه نوع سم بکاررفته و کیفیت آن می باشد.

در واقع بعضی از سم ها از موادی تشکیل شده اند که وارداتی هستند، و در اثر نوسانات قیمت ارز، قیمت آنها نیز تغییر می کند. علاوه بر آن، میزان آلودگی محیط و حجم استفاده ازسم نیز به منظور از بین بردن آفت در آنجا نیز در قیمت سمپاشی تاثیر دارد.

 به علاوه شایان ذکر است که نوع حشرات و همچنین متراژ محیط در برآورد هزینه نهایی تاثیر گذار می باشد.

اقدامات مهم قبل از انجام سمپاشی کارخانه و کارگاه :

در صورت مشاهده حشراتی از جمله موریانه، موش، ساس، کک، مورچه، سوسک و غیره حتما از یک شرکت سمپاشی معتبر نظیر شرکت سمپاشی سلامت گستر مبین درخواست کمک نموده و اقدام به ریشه کن کردن آنها کنید. پیش از انجام عملیات تمامی درزها، سوراخ ها، خوردگی ها و پوسیدگی ها در گوشه های مختلف کارخانه را پر نمایید.

 همچنین بهترین زمان برای انجام سمپاشی ساعات پایانی کار، پس از خروج کارگران و کارکنان می باشد. پس از انجام مقدمات، تولیدات و مواد غذایی که در محفظه های مناسب قرار ندارند را از محل سمپاشی خارج کنید و یا آنها را در جعبه های بدون درز قرار دهید.

وسایل لازم برای سمپاشی :

شرکت سمپاشی باید از تجهیزات استانداردی به منظور از بین بردن کامل حشرات برخوردار باشد. به طور کلی وسایل لازم برای سمپاشی کارگاه عبارتند از:

  • دستگاه های سمپاش برای انجام سمپاشی در تمامی قسمت ها.
  • دستگاه مه پاش به منظور سمپاشی درزها، کانال های کولر و دیگر مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است.
  • پمپ های قوی جهت سمپاشی تجهیزات بزرگ .
  • دستکش های ضد اسید، ماسک های محافظ در برابر مواد شیمیایی، چکمه، لباس های کار به همراه عینک مخصوص لبه دار و هدلایت.
  • دارا بودن سموم مجاز و با کیفیت و مناسب انواع حشرات.
  • جعبه کمک های اولیه و آنتی دودهای مخصوص مربوط به سموم.

مزایای سمپاشی در کارخانه‌ها عبارتند از:

  1. حفظ بهداشت کارکنان: سمپاشی منظم در کارخانه‌ها باعث کاهش خطر انتقال بیماری‌ها از طریق حشرات و موش‌ها به کارکنان می‌شود
  2. افزایش بهره‌ وری: کاهش مزاحمت از طریق حشرات به کارخانه‌ها کمک می‌کند تا کارکنان به صورت مؤثرتر و با راحتی بیشتر کار کنند.
  3. حفاظت از تجهیزات: سمپاشی منظم باعث حفاظت از تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در کارخانه در برابر هجوم موش ها میگردد.
  4. رضایت مشتریان: کارخانه‌های معتبر با رعایت مسائل بهداشتی و تمیزی محیط کارخانه، نام خود را به عنوان تولیدکننده ایی معتبر و مطمئن تثبیت می‌کنند.

انجام خدمات سمپاشی کارگاه ها باید با رعایت دقیق استانداردها و با استفاده از سموم ایمن و مؤثر انجام شود. تخصص و تجربه شرکت سمپاشی سلامت گستر مبین که دارای مجوز از وزرات بهداشت است در این زمینه بسیار حائز اهمیت است تا عملیات سمپاشی به صورت مؤثر انجام شود.